Complaints procedure
Driving School Zaandam
Although we at Rijschool Zomer do our utmost to make your training as comfortable and good as possible, it is always possible that you do not agree with something, that you have a complaint, or a suggestion for improvement.
In order to make this complaint handling as structured as possible, you will find below our complaint procedure. First we will ask you to always send the complaint or suggestion by E-mail or registered mail. This takes some extra energy from you, but it also has advantages; for example, the management of Rijschool Zomer has:
- Time to really look at the substance of your complaint or suggestions,
- Conduct research with the appropriate department,
- The time and space to achieve the best possible solution for both parties,
- The ability to e-mail the complaint or suggestion back to you.
- Always send your complaint or suggestion by e-mail to info@rijschoolzomer.nl or by registered mail to our headquarters in Utrecht. The address details can be found on our website.
- Upon After the receipt of your E-mail or registered letter, you will receive confirmation of receipt from Rijschool zomer within 24 hours.
- Your complaint will be handled confidentially at all times by the management of Rijschool Zomer.
- At that time we will maintain a response time of maximum 10 working days. We will use this time to create a good and realistic picture of the situation regarding the complaint and to determine which solution best fits the received complaint.
- Within a maximum of 10 working days we will respond to your complaint. We always do this by e-mail. This gives you a quick, clear and black on white answer to your question, complaint or suggestion.
- If we cannot reach a solution together, I will refer you to our independent third party: The Dispute Commission for Private Educational Institutions, more
information can be found at: thedegeschillencommissie.nl . - The ruling of this independent third party is binding on both parties.
- Complaints are kept confidential and retained at all times for a period of 1 year (12 months)
Ondanks dat wij er vanuit Rijschool Zomer alles aan doen om je opleiding zo comfortabel en goed mogelijk te verzorgen, kan het onverhoopt altijd voorkomen dat je het ergens niet mee eens bent, je een klacht hebt, of een suggestie ter verbetering wilt aandragen.
Om deze klachtenafhandeling zo gestructureerd mogelijk te laten verlopen, treft je hieronder onze klachtenregeling aan. Als eerste zullen we je vragen om de klacht of suggestie altijd per E-mail of aangetekende post te versturen. Dit kost even wat extra energie vanuit jou, maar het heeft ook voordelen; Zo heeft de directie van Rijschool Zomer:
- De tijd om écht inhoudelijk naar je klacht of suggesties te kijken,
- Research te doen bij de betreffende afdeling,
- De tijd en ruimte om voor beide partijen een zo goed mogelijke oplossing te realiseren,
- De mogelijkheid de klacht of suggestie per e-mail weer aan jou terug te koppelen.
- Verstuur je klacht of suggestie altijd per e-mail naar info@rijschoolzomer.nl of aangetekend naar ons hoofdkantoor te Zaandam. De adresgegevens vind je op onze website.
- Na ontvangst van je E-mail of aangetekende brief krijg je binnen 24 uur van Rijschool Zomer een ontvangstbevestiging.
- Je klacht zal te allen tijde vertrouwelijk worden behandeld door de directie van Rijschool Zomer.
- Op dat moment zullen wij een reactietijd van maximaal 10 werkdagen aanhouden. Deze tijd zullen wij gebruiken om een goed en realistisch beeld te creëren van situatie omtrent de klacht én om te bepalen welke oplossing het beste aansluiting vindt op de ontvangen klacht.
- Binnen maximaal 10 werkdagen zullen wij vanuit de directie van Rijschool Zomer inhoudelijk reageren op je klacht. Dit doen wij altijd per E-mail. Zo heb je snel, helder en zwart op wit een gedegen antwoord op je vraag, klacht of suggestie.
- komen we samen niet tot een oplossing dan verwijs ik je door naar onze onafhankelijke derde: De Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, meer
informatie is te vinden op: degeschillencommissie.nl. - De uitspraak van deze onafhankelijke derde is bindend voor beide partijen.
- Klachten worden vertrouwelijk behandeld en ten alle tijde bewaard voor een periode van 1 jaar (12 maanden)